Jaki sport uprawiać jesienią? 10 pomysłów

nordic-walking sport na jesień

Pogoda coraz bardziej zniechęca, by wychodzić na dwór.
Odstawiamy więc do piwnicy rowery, odkładamy rolki i przestajemy biegać.

A jaki sport uprawiać jesienią, żeby nie stracić formy do wiosny?

Oto nasze propozycje.

  1. Pływanie

Oczywiście jeśli chodzi o pływanie to tylko na zamkniętych, krytych basenach – przy zaledwie kilku stopniach ciepła na zewnątrz pływanie w jeziorze czy morzu nie wchodzi w grę. Poza samym pływaniem na basenach często organizowane są inne zajęcia – jak choćby modny ostatnio aqua aerobic. Warto się nimi zainteresować.

chusteczki dla dzieci alergicznych

  1. Nordic walking

Znane od kilku sezonów „chodzenie z kijkami”, kojarzone przede wszystkim jako sport dla osób nieco starszych. Ale coraz częściej w parkach i na ulicach spotkać można całe rodziny, które ochoczo maszerują z kijami do nordic walkingu. To sport łatwy, ale pozwalający pracować wielu partiom mięśni.

  1. Rowerek stacjonarny

Jeśli zastanawiasz się, jaki sport uprawiać jesienią, gdy nie możesz jeździć na swoim ukochanym rowerze – postaw na rowerek stacjonarny. Najprostszy kosztować będzie 300-400 złotych, a gdy podczas jazdy weźmiesz do ręki hantle lub choćby dwie butelki z wodą mineralną, możesz ćwiczyć jednocześnie także bicepsy. A podczas jazdy na rowerku stacjonarnym obejrzysz ulubiony serial czy film, a więc połączysz przyjemne z pożytecznym!

  1. Bieganie na bieżni

Alternatywą dla biegania po ulicach i parkach (choć niektórym jesień i zima nie przeszkadzają w bieganiu) może być bieganie na bieżni w siłowni. Trzeba co prawda płacić za karnet, ale są też pozytywne strony takiego rozwiązania – w siłowni można poznać innych amatorów biegania.

  1. Jogajaki sport uprawiać jesienią

Ćwicząc jogę nie poprawisz wprawdzie swojej kondycji fizycznej, ale za to popracujesz nad mięśniami, rozwijając nawet te partie, o istnieniu których nie miałeś pojęcia. Joga pozwala się także zrelaksować i odstresować, a szkół, prowadzących zajęcia z jogi jest coraz więcej.

  1. Skakanka

Przyszłoby ci do głowy, by skakać na skakance dla zachowania pięknej sylwetki? Pewnie nie, bo skakanka kojarzona jest z zabawą małych dziewczynek. Tymczasem regularne skakanie to bardzo dobry trening i to bez wychodzenia z domu!

  1. Zumba

Modne od kilku sezonów połączenie fitness i tańca, coraz częściej wybierane jest nie tylko przez kobiety, ale także przez panów. Jak twierdzą ci, którzy jej spróbowali – zumba uzależnia – kto raz pójdzie na zajęcia, będzie tam wracał z radością.

  1. Sztuki walki

Dzisiejsza oferta szkół sztuk walki i klubów fitness to nie tylko karate czy jeet kune do, ale także ju-jitsu, muai thai, graping, boks i kickboxing, a także zajęcia łączące elementy różnych sztuk walki. Dla pań kluby fitness także mają coś specjalnego – na przykład połączenie aerobiku i boksu.

  1. Samoobrona dla kobiet

Jesień to dobry moment, by wybrać się na pierwsze w życiu zajęcia samoobrony. Nie są to co prawda regularne treningi, pozwalające kształtować sylwetkę i dbać o kondycję, ale zajęcia, dzięki którym każda kobieta może nauczyć się reagować odruchowo w sytuacjach zagrożenia.

10. Squash

Na pewno słyszałeś kiedyś o squashu, a jeśli nie – to łatwo możesz wyobrazić sobie, jak wygląda gra, bo squash to taki tenis, w którym zamiast do przeciwnika, odbijasz piłkę o ścianę. Oczywiście przeciwnik także jest – piłkę w squashu odbija się na zmianę i trzeba to robić tak, by przeciwnikowi nie udało się odbić piłki. Squasha trenuje się wyłącznie w zamkniętych salach.

Jaki sport uprawiać jesienią? Każdy!

Na zakończenie warto dodać, że nie dla każdego jesienne słoty i niższe temperatury są przeszkodą jeśli chodzi o uprawianie sportu w plenerze. Dlatego na pytanie: jaki sport uprawiać jesienią, wielu miłośników biegania czy roweru odpowie, że każdy, na jaki tylko masz ochotę.

Image courtesy of Ambro at FreeDigitalPhotos.net