Najpopularniejsze ćwiczenia dla ciężarnych! – Zadbaj o siebie!

ćwiczenia dla ciężarnych

Jesteś w ciąży i zastanawiasz się nad tym, jak utrzymać formę?

Wypróbuj kilka podstawowych metod, aby nieustannie czuć, że jesteś w formie i sprawdź najpopularniejsze ćwiczenia dla ciężarnych.

Jeśli nadal zastanawiasz się czy ćwiczenia w Twoim stanie to dobry pomysł powinnaś wiedzieć, że są wskazane! Możesz być całkowicie spokojna o to, że zestawy ćwiczeń są bezpieczne dla zdrowia Twojego dziecka. Tak samo jak cała aktywność fizyczna, dlatego abyś wzięła sprawy w swoje ręce i zdecydowała się na skorzystanie z takiej możliwości.

chusteczki dla dzieci alergicznych

Jeśli przed ciążą nigdy wcześniej nie prowadziłaś aktywnego trybu życia, a teraz chciałabyś to zmienić to nic nie stoi na przeszkodzie, aby dokonać tak dobrych zmian!

Czy ćwiczenia dla ciężarnych są bezpieczne?

Oczywiście, że tak! Podczas ćwiczeń nie tylko uwalniasz ogromną ilość endorfin (hormonów szczęścia) gwarantując sobie dobry nastrój, ale również możesz dbać o linię bez obawy o zdrowie swojego maleństwa. Ruch w każdym miesiącu jest wskazany, ale powinnaś pamiętać, że nie należy wykonywać bardzo obciążających ćwiczeń.

Jeśli chcesz być aktywną mamą przez cały czas i starać się o uzyskanie szczupłej figury to musisz wiedzieć, że absolutnie nic nie stoi Ci na przeszkodzie! Popularne przysłowie brzmi, że “ruch to zdrowie” i jest w tym naprawdę sporo z prawdy. Pamiętaj również o tym, że najbardziej niebezpieczny jest brak ruchu w okresie ciąży, Twój maluszek potrzebuje aktywności, dlatego powinnaś być aktywną mamą i rozpocząć pierwsze ćwiczenia dla ciężarnych, które na pewno przypadną Ci do gustu!

Jako przyszła mama powinnaś dbać o siebie w okresie ciąży, ale również nie rezygnować z tego co lubisz. Aktywność fizyczna jest bardzo ważnym elementem ciąży i zapewnia nie tylko dobrą figurę, ale również pomaga w prawidłowym rozwoju dziecka. Nawet po porodzie możesz w prosty sposób do niej powrócić.

TOP10: Najpopularniejsze ćwiczenia dla ciężarnych!

Jeśli chciałabyś zacząć aktywność fizyczną i nadal nie wiesz jakie ćwiczenia dla ciężarnych byłyby odpowiednie także dla Ciebie skorzystaj z tych najpopularniejszych, a szybko przekonasz się, że to jest to, czego potrzebujesz i czego poszukiwałaś od dawna.

Gdy naprawdę nie wiesz jakie ćwiczenia dla ciężarnych powinnaś wybrać na początek to dobrze jest przyjrzeć się tym, które są najpopularniejsze i zacząć od nich swoją aktywność fizyczną. Więcej o zajęciach dowiesz się tutaj.

1. Joga – W ostatnim czasie joga przybrała na popularności, dlatego nad jej wprowadzeniem do swojego życia zastanawia się wiele kobiet w ciąży. Także i Ty powinnaś pomyśleć nad jej stosowaniem, jeśli na początek szukasz lekkiego zestawu ćwiczeń, który pozwoli Ci się odprężyć.  Właśnie w tym celu joga jest najczęściej stosowana i bez wątpienia idealna jako ćwiczenia dla ciężarnych. Dodatkową zaletą jogi jest to, że jest to fascynujący relaks dla mózgu, dlatego taka aktywność dla kobiet w ciąży jest rekomendowana. Joga jest bardzo pomocna przy odciążeniu kręgosłupa i przygotowuje go do dźwigania dodatkowych kilogramów.

2. Pływanie – O tym, że ten sport relaksuje przekonało się już wiele mam. Także tych, które narzekały dotąd na bóle mięśniowe. Przekonaj się, że to świetny sposób na zdobycie dobrego nastroju oraz wspaniały relaks. To również świetna okazja do tego, aby nauczyć się miarowego oddychania i przygotować do porodu. Natomiast dla Twoich mięśni to również szansa na wspaniały relaks.

3. Bieganie – Na początku ciąży jest to wskazane i na pewno pozwoli Ci na wzmocnienie ciała a także sprawi lekkość umysłu. Po zakończonym treningu możemy pozwolić sobie na spacer, który jest wskazany na każdym etapie ciąży. Im więcej spacerów tym większa obecność witaminy D w organizmie. Twoje dziecko potrzebuje dotlenienia, podobnie jak Twoje ciało, dlatego droga mamo ruszaj na spacer!

4. Aerobic wodny – Potrzebujesz rozluźnienia i dawki dobrej zabawy? Skorzystaj z możliwości uczestniczenia w zajęciach grupowych i zapisz się na aerobic wodny! Jest całkowicie bezpieczny i sprawi, że szybko polubisz tą aktywność, która da Ci dużo radości!

5. Siłownia – To doskonała propozycja dla najbardziej aktywnych mam, które nawet w czasie ciąży nie chcą rezygnować z bycia fit! Brzuszek również na pewno się ucieszy z tego, że wybrałaś trening na siłowni!

6. Nordic walking – To świetna opcja dla wszystkich mam, które uwielbiają spacery i szukają alternatywy na rozruszanie własnych mięśni. Nordic walking to doskonałe rozwiązanie na to, aby czuć się lepiej i przede wszystkim zrobić coś pożytecznego dla swojego ciała! Więc chwyć kijki w dłonie i ruszaj na podbój nowych dróg!

7. Ćwiczenia Pilates – To świetny sposób na to, abyś mogła czuć się w formie i jednocześnie skutecznie uniknąć bóli związanych z dolegliwościami ciążowymi! Gotowa do akcji? Zapisz się na ćwiczenia pilates i już dziś pzekonaj się, jakie są relaksujące!

8. Gimnastyka – Jeśli lubisz gimnastykę, to na pewno polubisz również ćwiczenia wykonywane w grupie. Możesz zapisać się do klubu na ćwiczenia dla ciężarnych, aby poznać nowe osoby i przekonać się, że w tym szczególnie wyjątkowym okresie wcale nie musisz rezygnować z tego, co wcześniej sprawiało Ci tak dużo radości!

9. Jazda na rolkach / wrotkach/ łyżwach – W czasie wiosny lub lata możesz zdecydować się na jazdę na wrotkach lub rolkach, najlepiej jednak w miejscach o małym natężeniu ruchu (szczególnie, jeśli dopiero zaczynasz). Zimą dla mam fajną atrakcją jest jazda na łyżwach np. pod okiem doświadczonych nieco starszych dzieci.

10. Zumba – To połączenie tańca i ćwiczeń fizycznych – doskonałe dla mam, które dopiero zaszły w ciążę i mogą pozwolić sobie na trochę szaleństwa. Obejrzyj tutaj na czym polega zumba.

Jak nie trudno zauważyć, masz szeroki wybór ćwiczeń, które zagwarantują Ci dobry nastrój i być może staną się Twoją prawdziwą pasją. Wybierz interesujące Cię ćwiczenia dla ciężarnych i już dziś zacznij pierwsze zajęcia dobrze się bawiąc!